Gammal tant...

Jag anade det redan i början av veckan. För det var då som jag fick för mig att jag var tvungen att googla på "anti-rynkkrämer bäst i test" Jag börjar bli gammal.
På min lunch rast smög jag in på Åhlens och smet in mellan hyllorna. Från golv till tak fanns det olika mirakel krämer som lovade slät och fastarehy. Jag vred och vände på burkar och tuber, kollade prislappar och försökte göra mig osynlig.
-Kan jag hjälpa dig med något? hörs det en röst bakom mig. Jag är övertygad om att hon egentligen bara ville uppmärksamma mig på att hon hade koll på att jag stod där bakom hyllorna och ser att jag inte snor med mig något. Vissa krämer var nämligen väldigt dyra och med luvan uppdragen överhuvudet såg jag nog inte ut som den mest förtroendegivande personen. Jag tog två krämer som hade fin burk, en nattkräm och en dagkräm. I kassan tittade de inte alls konstigt på mig när jag skulle betala vilket jag tog som en bekräftelse på "att jag måste se ut att ha behov av sånna krämer"
Gick tillbaka till jobbet med skuld-påsen.
Jag behöver alltid visa leg på systemet och fick i sommras visa leg när jag skulle köpa redbull så min oro är att en morgon kommer jag vakna upp och se ut som 40år, som om de där åren med tonnårsansikte straffat sig med en extrem snabb åldring.
Imorse ringde jag till VC för jag hade hoppats få en tid hos läkaren för att kolla upp min huvudvärk och domningar i benen. Huvudvärken har jag haft i 1 1/2 vecka och domningarna i 5 månader. Först trodde man att domningarna berodde på tidigare medicin och skulle försvinna men nu verkar det som jag fått en nerv i kläm. Ingen tid blev det hos läkaren utan jag fick istället uppmaningen att kontakta sjukgymnast, börja använda stödstrumpor och boka tid hos massör. Jag hatar massage, så det tänker jag inte boka. Jag verkligen hatar massage, det gör ont i mig.
-Ja nu låter det som om jag pratar med en 50åring. påpekade distrikssköterskan själv i telefon.
Jag börjar bli gammal... från 28 till 50 på en natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback