Dag 7

"Gör en schablon och använd den"
Jag har gjort en schablon men jag har inte använt den... Jag lägger upp inlägget ändå och kommer lägga till en bild senare när jag använt schablonen. Inlägget läggs upp nu enbart för att det ska bli rätt i ordningen. Jag tycker inte om när saker å ting har en självklar ordning som sedn inte lev upp till. Muggar som kan staplas ska staplas, skorna ska stå i skohyllan, "sked gaffel kniv" är ordningen i besticklådan inget annat, sortera disken i diskmaskinen så slipper man söla onödigt mycket i den rena disken. När det inte finns en skohylla blir jag väldigt slarvig, när besticken ligger huller om buller i diskmaskinen måste jag sortera dem...
Det är nu jag vill leta efter olika anledningar till varför jag inte genomfört min uppgift eftersom jag tar boken på ett väldigt stort allvar. Jag känner inget tvång att uppdatera bloggen med vad jag gör eller har gjort i aktivitetskalendern då jag dokumenterar på egenhand i skrivboken och med bilder. Jag var på väg ut för att använda min schablon. Jag hade gjort snöflingor som jag tänkte spraya på asfalten, lite "eftersom det inte kommer någon snö kan jag fixa flingorna istället" När jag skulle ge mig ut så kände jag starkt att det var fel eftersom det inte är lagligt att dekorera det gemensamma utrymmet. När jag övervann den rädslan så kom regnet och nu idag kom snön.
Jag skjuter fram min målning tills jag ser barmark igen... fegis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback