Dag 2

"Vilket är ditt favorit djur? Använd det som inspiration."
Mitt favorit djur är hund, jag valde att göra ett tassavtryck av min Maia.
Det tog långtid för gipset att torka och jag är inte riktigt klar än... ska slipa lite och fixa ramen (som jag inte målat än pga att jag använde den att gjuta i)
Det är lätt att göra ett avtryck.
Gör en saltdeg (trolldeg)
Har man en ram som motivet ska sitta i plastar man in ramen med gladpack och bygger upp med pappbitar längskanterna så gipset inte rinner ut.
Tryck ut degen i ramen, tryck tassen/handen/saken i degen. Lyft upp och häll i gipset.
Bästa sättet att blanda gips är i plastpåse!!! Häll i 2 delar pulver en del vatten och blanda runt. Inge kladd eller klet. Bara att slänga det som blir över sedan, ingen disk och det är inte ok att spola ner gips i handfatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback