Varit på middag

Nyss kommit hem från en underbarmiddag på Italienskrestaurang, mysigt med trevligt sällskap och kvällen gav mig en anledning till att bära en av klänningarna som troget väntat i garderoben på att få användas.

När jag var 17år och gick på restaurang hade jag fått för mig att jag skulle sluta att vara vegetarian och börja äta fisk, detta framför allt för att den pasta restaurangen jag gick till hade så tråkig vegetariskmat. När tallriken kom in svävandes i servitrisens hand fick jag en chock. Mitt på pastaberget låg det en kräfta och stirrade på mig! Jag grät och snyftade tills min bordskamrat plockat bort den från min tallrik. Efter det bestämde jag mig för att min korta period med att äta fisk och skaldjur var över.
Men det var längesen och minnet har försvunnit.
Idag på restaurangen fick jag för mig att beställa någon svart tagatelle med saffran och skaldjur (självklart ett vin som passade till) Framför mig landade självklart en tallrik med pastaberg och en stirrande kräfta! Denna gången började jag inte gråta, jag åt upp det som gick och äta på den stackaren och ryckte av ett ben. Benlösare fick den stirrande döda kräftan ligga snällt vid sidan av min pasta så jag kunde äta upp. Jag är ganska stolt över mig själv som klarade av hålla mig lugn trots att det låg ett dött djur och ögnade mig hela middagen igenom.
Nu ska jag dricka te och gotta mig i svtplay!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv Angelica. Alltid trevligt att umgås med dig.

Ps! Vi va lätt kvällens snyggaste sällskap.

2011-09-28 @ 09:34:28
Postat av: Anonym

Alltid trevligt med ditt sällskap Angelica. PS! vi var kvällens snyggaste sällskap =)

2011-09-28 @ 10:53:01
Postat av: Annica

åhh du har piercat näsan!!!!! snyggt!!

2011-09-28 @ 17:02:04
Postat av: simone

du är så fin Angelica!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback