jag hoppades på skabb...

Några dagar har jag haft fruktansvärd klåda. Små prickar har dykt upp på underarmarna och lite varstans här på kroppen. Det har kliat som fan och det speciellt på natten!
Dum som jag är googlar jag och försöker ställa min egna diagnos.
Det mesta som kom upp var SKABB!
Kliandet fortsatte och jag började verkligen oroa mig för att det var skabb jag hade...
Konstigt nog var kliandet och prickarna inte där som det brukade en natt jag sov borta. Jag vaknade utan att känna behovet av att klösa sönder huden. Natten efter det kom det tillbaka, ännu en sömnlös natt med kli och vridande.
Det enda som fanns att göra var att med blicken i marken ta mig till vårdcentralen. Tankarna snurrade runt. "Hur länge kan jag haft denna parasit? Vem har smittat mig? Hur många har jag smittat? Måste alla i min närhet behandlas?
Läkaren lyssnade på min beskrivning och jo han höll med, visst lät det som jag hade skabb!
Jag visades in i ett nytt rum och där synades mina händer och underarmar i förstoring.
-Nej, det ser inte ut att finnas skabb. Har du delat säng med någon som du misstänker har skabb? undrade läkaren
Inte fan vet jag! Det är inget jag tänker på "hmm undra om han har skabb? hmm hon kliar sig lite på händerna, hon kanske har skabb?"
-Nej jag delar säng med hunden. sa jag... och då trillade polletten ner. Jag delar säng med hunden! Jag var allergisk mot min förra hund och var tvungen att sova i långärmat när vi sov ihop (vilket vi gjorde nästan varje natt). Varje natt ligger min lilla vovsa på min arm och sover, varje natt ligger vi och skedar. Hon är lilla skeden och jag stora skeden.
-Men den pricken då, kan inte det vara skabb? fortsatte jag och hittade en liten prick läkaren kunde gröpa i.
Han kollade länge men nej, inte var det skabb inte. Han kollade en extra gång igenom armarna igen, men nej inge skabb. Istället fick jag tabletter mot klådan och blev ombedd att komma tillbaka om det inte blir bättre inom en vecka.
När jag gick där ifrån önskade jag att jag hade skabb...
Jag vill inte vara allergisk mot min vovve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback