Kryp ner i min säng

Jag älskar att sitta på nätterna i min säng och kolla på serier, skriva och chatta på skajp. Mina nattrutiner så som de ser ut nu fungerar perfekt när jag är ensam. Jag får tid för tankar, jag får utrymme för att låta orden smattra likt en k-pist på datorns tangenter.
Efter natten kommer morgonen.
Morgonen är ensam, tyst och tom. Det är på morgonen jag vill vakna med någon som lägger armen om mig. Jag saknar en sträv morgonandedräkt mot min nacke.
Imorse vaknade jag av att sängen var helt tom, ingen mysig hund att krama. Hunden hade valt att sova i puffen istället och lämnade min säng alldeles för stor och tom. Även fast jag gått upp lite i vikt de senaste månaderna så är det säkert 200kg kvar innan jag kan fylla ut hela sängen.
Snart kommer mamma! Jag hoppas hon vill sova hos mig, i min säng! Tänk va mysigt så kan vi ligga tillsammans och prata innan vi somnar. Vi kan ligga som två tepåsar och dra oss på morgonen!
Jag romantiserar mitt förhållande till min mamma en aning. Hon är inte den som ligger och drar i sängen, hon vaknar och kliver upp och startar dagen. Kanske kan hon ligga kvar lite längre och dra med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback