Kollektivet...

Jag bor tillsammans med min dotterspappa och tillsammans med en vän, vi är alltså tre vuxna, ett barn och en hund som bor här i huset. Jag har mer och mer börjat likna vårat boende med ett kollektiv. I går satt jag och A och åt frukost ihop... eller han åt och jag drack kaffe. Lite småprat som vanligt sen leder samtalet in på sex (som vanligt) Det hade likväl kunna varit vi alla tre som satt och åt ihop det hade inte gjort någon skillnad, samtalet hade ändå lett in på sex. Det kanske blir så när man bor tre vuxna singlar ihop?
Lite skämtsamt kallade jag kollektivet för "knullkollektivet" men det kan lätt misstolkas till att vi är några galna människor som helt obehindrat har ohämmat hippie-sex. Nej nu kallar jag kollektivet istället för "singel-kollektivet" 
Vi pratar inte om att vi skulle ha sex med varandra, nej det är helt uteslutet! Istället leder samtalet in på vad vi gjort i helgen och med vem. Vad vi skulle vilja göra nästa helg och med vem. Så är det, vuxna människor knullar men få pratar om det.
Här i kollektivet är vi väldigt öppna med varandra och kan prata om allt.
Jag satt igår på A's säng och pratade med honom i nästan en timma. Vi pratade relationer, drömmar, förflutet, tipsade varandra, pressade varandra, ja det kändes underbart att kunna vara så öppen med en människa och dessutom med en människa som jag tidigare för några månadersedan var i en relation med. Nu istället satt vi där och pratade om våra nya liv, våra liv utan varandra. Vi var som två goda vänner, vi la undan vårat förflutna och tittade framåt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback