vårväder och alla e så där lyckliga

Idag har det varit vår i luften. Dottern skrek "aj solen" imorse när vi rullade iväg mot barnvakten.
Ja, aj solen. Jag har kännt lite så jag med.
Solen har fått alla de där lyckliga, gulliga paren att slita sig från sina mysiga hålor och istället har de gett sig ut på stan. De har vandrat runt och kommit in i butiken jag jobbar. De har stått hand i hand och kört någon jäklaramsa:
-Du får bestämma
-Nej du
-Nej du *fnitter*
De gulliga, lyckliga paren har gått med sina lattemuggar och skuffat barnvagnen tillsammans. Gulli-gull. Fan va avundsjuk jag är! Jag vill oxå vela med besluten, jag vill oxå gå i solen, jag vill oxå dricka latte, men framför allt vill jag inte göra det själv.
Jag vill vara den där jäklalyckliga löjliga familjen, mamma, pappa, barn. Hyra stuga i sommar och ha matchande träningsoveraller. Gå runt Delsjön i solskenet och planera semestern. "Ska vi hälsa på mina föräldrar i sommar?" kanske jag skulle ha sagt.
Jag kommer åka till mina föräldrar i sommar. Jag, dottern och hunden... Jag hoppas att jag kan matcha in det så jag åker tillsammans med mina älskade systrar och bror. Där på ön ska vi ha latjolajban... vi ska jaga grannens kor ut ur trädgården, spela kubb sent på kvällen, grilla, cykla till stranden och ta ett natt dopp, bli myggbitna och kanske ta en öl på Burs cafe. Ja.. Aj solen. Den brände mig och gav mig sådan avund och längtan.
http://www.facebook.com/album.php?aid=179965&id=651013456&l=65b3b38900

Kommentarer
Postat av: Burs

Du är alltid välkommen till Burs Kafé, Bar & Matsal! i sommar! hälsar Eva & Ronald


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback