Väntan

Kliver upp på morgonen, öppnar ögonen och sneglar mot fönstret. En nya dag, solen anstränger sig för att tränga igenom molnen och smita mellan persiennen för att skina över min säng.
Varje dag är en väntan, väntan på våren.
Ligger kvar i sängen slår upp dator, kikar på mobilen inget. Knuffar undan hunden drar täcket över huvudet och gömmer mig från solen.
Varje dag är en väntan, väntan på våren.
Vattnet träffar mig i duschen, jag vaknar sakta till. På med kläder, ut med hunden, sneglar ut mot gatan och ser drivor av snöblandat grus.
Varje dag är en väntan, väntan på våren.
Sveper svalnad espresso, äckligt. Plattar vågit hår, ser på klockan är blir påmind om att tiden går fort men alldeles för långsamt ändå.
Varje dag en väntan, väntan på våren...

Jag väntar på sol och varmare väder, jag väntar på sommar lite lättare kläder. Men ändå så önskar jag så mycket mer, mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback