Långpromenad till att fundera, varmt bad till att stilla

Jag har funderar kring en situation... vi kan kalla den för "strykjärnet"
Jag är en kvinna som har ett helt förråd av flyktbeteenden, förrådet är så pass stort att det kan liknas med de där stora containerna som fraktas med tåg. När det börjar talas om "strykjärn" byter jag samtalsämne, eller låstas att jag inte hänger med. När "strykjärnet" uppstår pratar jag på och ställer frågor, försöker leda samtalet bort från "strykjärn". När jag går in på "Elgiganten" undviker jag "strykjärns hyllan" eftersom där vet jag att det finns "strykjärn" där... jag och så kan jag fortsätta jag har nog en flyktplan till alla "stryk" tillfällen. Jag vill helt enkelt inte "stryka"
Blir det komplicerat? Ja, det är bra att motionera hjärnan...

Jag tog med mig Maia på en långpromenad. Den var lika väl till för henne som till för mig. Jag funderar och funderar det kommer tankar alldeles för ofta. De hinns inte bearbetas utan blir istället hängandes som på en överfull tvättlina, inom kort börjar det svikta och tynga. När det börjar svikta så skiter jag bara i alla funderingar och går vidare till nästa. Det blir som att lämna tillbaka en bara till hälften genom läst bok till biblioteket. Någonstans inom mig vill jag veta hur boken slutar och där tar fantasin vid och vips är det nya tankar och ideer som hopas i hjärnan.

Att lägga mig i badet fick allt att sjunka in och hjärnan att stilla.

Här följer ett till kort från verkligheten:
Bortom reklam- och filmensvärld rinner sminket när man badar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback