Frieri

Idag på spårvagnen hem kom det fram en man och började prata med killen som satt bredvid mig, helt plötsligt vänder sig mannen mot mig och går ner på knä och säger
"Du är den vackraste jag sett, du är så fin. Jag vet att när jag ligger på min dödsbädd kommer jag inte tänka på alla de saker jag ångrar att jag gjort utan jag kommer tänka på de saker jag aldrig vågade göra, jag skulle vilja gifta mig med dig. Nej usch vilket frieri!"
Jag svarade något i stil med "man måste våga chansa ibland"
Mannen gick av hållplatsen efter, jag önskade honom lycka till.
Killen som satt bredvid mig öppnade en öl och frågade om jag ville följa med och spela fotboll med honom och några kompisar.
Jag pekade mot dottern som satt övertrött och vred sig i barnvagnen, en annan gång passar bättre men jag måste hem med min dotter. Vi pratade lite vidare om barn, svartklubbar och krogar. Jag lovade att komma och kolla när hans band ska spela på Trucken sen gick även han av spårvagnen.
Gifta mig vill jag inte men spela fotboll och dricka folköl lät inte helt fel.
Ibland måste man våga chansa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

De va som fan vilken dag^-^, händer det ofta att folk gör sånnt? har aldrig själv vart med om något sådant

2011-03-20 @ 13:34:29
Postat av: angelica

Detta var andra gången jag fick ett spontant frieri, men första gången var mera tragiskt då det var en väldigt kär vän till mig som friade. Efter det gick vänskapen åt helvete.. to bad att han var tvungen att förstöra det.

Postat av: Anonym

aahh :(

2011-03-20 @ 18:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback