Förvirrad

Förvirrad är det där man antingen är eller inte.
Jag är förvirrad och har de senaste dagarna förvirrat mig mer. Vad vill jag?
Jag vet inte, jag vill bara att saker ska ske, och det gör det i sinom tid, förr eller senare, så småningom och alla de där andra synonymerna till någon gång när vid rätt tid och plats...
Idag har jag helt kopplat bort det förvirrade jag och istället gått på stan med trevligt sällskap. Det trevliga sällskapet var min hund. Hon och jag har gått koppelfri promenad genom köpcentret, på gator och korsat torg. Jag har varit själv med min hund, utan dotter, utan frågor men omgiven av okända människor.
Nu här hemma kryper förvirringen under mitt skinn. Frågor ställs som jag inte kan svara på. Så småning om kommer svaren finnas eller inte behövas svaras. Förr eller senare kommer allt bara vara.
Vad vill jag?
Jo jag vet vad jag vill men det är min hemlighet, någon gång vid rätt tid och plats är det ingen hemlighet längre, i sinom tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback