Drömmer varje natt

Jag brukar alltid drömma och oftast kommer jag ihåg mina drömmar när jag vaknar.
I natt jag drömde något som jag många gånger drömt förut,
jag drömde jag försov mig och alla äggen var slut.
Jag drömde att jag var försenad till jobbet och jag hade inte hunnit greja mitt hår än. Helt plötsligt ringer telefonen och det är en kollega som berättar att han har fått låna bilen och kan hämta upp mig om jag vill. Om jag vill ja! Då hinner jag fixa håret och har dessutom någon som har nycklar så jag slipper stå utan för och vänta på att någon ska öppna dörren åt mig på jobbet.
Vaknade och insåg att det är tisdag... jag är ledig idag och behöver inte gå på något möte på jobbet, jag vet med all säkerhet att det inte kommer ringa någon kollega och erbjuda mig skjuts (även fast det hade varit väldans trevligt)
Jag drömmer ofta drömmar som är helt "vanliga", en återkommande dröm är att jag kör lastbil, bara kör, kör, kör. Jag drömmer sällan om att jag flyger, faller, vinner en miljon, hittar den stora kärleken osv. Jag drömmer sådana drömmar som aldrig hade blivit en rolig film. Så på ett sätt är mina drömmar närmare sanningen än de där fantastiska drömmarna om äventyr utöver det vanliga, lycka som aldrig tar slut eller rädsla som äter upp en inifrån. Jag är f*cking normal, based on a true story.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback