oh baby, I too got places to go and people to see

Whoo, det har hänt en grej men jag tänker inte säga vad! Kan bara säga att det är en bra grej, inte något som passar sig på en offentlig blogg :)
Jag vet att jag ofta skriver på bloggen när jag är bitter eller nere. Men nu jävlar nu ska jag skriva när jag är uppe!
Bort är det med sorgsna balader eller arg speedmetal!
Nu har jag en ny sång att nynna på och den ger sådan energi!!
Vilken dag!
Whhhooo!!
Lyssna på låten så börjar jag från början längre ner...
Låten symboliserar för mig att jag inte ska stanna kvar utan att jag har ställen jag inte varit på och det finns människor jag inte än mött!
Igår kväll kände jag att jag inte orkade med människor längre. Jag orkade inte med ytliga konversationer, orkade inte med att längta, orkade med att fundera, orkade inte vänta på att något skoj skulle ske.
Jag valde att stänga av mobilen och gå ut med att "idag vill jag inte bli kontaktad" Det är inte så att jag försvinner från jordens yta utan mera att jag inte vill planera något, jag vill bara göra det som faller mig in, lite ego-tid.
Fram till fm hade jag mobilen på och skrev lite på facebook sen så satt jag stopp.
Det underbara är det att de i min närmaste krets vet precis hur de ska göra, de låter inte mig försvinna igen utan de följer med mig in i mitt skal och är där med mig. En vän skrev till mig idag och det resulterade i att jag berättade för vännen att jag älskar henne, första gången jag berättade det för henne! En annan vän fick med mig på en runda på second handshopping, även det helt underbart, jag älskar gamla grejer framförallt porslin (svensk och brittiskt) och tryckta dukar. Sen när jag kom hem började jag mekka sushi och undertiden som riset fixade sig själv steppade jag, tappa tappa!
Lite stepp och sushi fick mig på toppen humör och nu var jag ute ur skalet. På med datorn och se att jag har lite nya mail (jag som aldrig får mail annars!)
Jag kanske försvinner ibland men jag behöver ha min tid där jag gör saker som är bara för mig. Jag lägger så mycket tid på att kolla mobilen att jag lätt glömmer bort att göra de saker som egentligen jag mår bra av, de som ger den riktiga energin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback