Giftemål

Jag har ljugit!
Jag har stått där inför vänner och syskon och ljugit.
Jag sa att jag skulle älska i nöd och lust, men sanningen var den att det fanns bara ork att älska i lust. I lusten fanns kärleken, men sen försvann lusten och kärleken med den uteblev.
Jag har stått där i vitklänning och låtsats för en dag att jag var oskuld.
Jag har ljugit.
Men vet inte vi alla innerst inne att det är mycket trevligare med lust än med nöd?
Vi alla vet att nöden kommer komma och spelar det ingen roll hur mycket vi älskar varandra då vi från början byggde vår kärlek och vårdade relationen i det sötaste av dagar.
Jag vill aldrig gifta mig.
Jag vill inte stå där igen och ljuga. Säga att jag kommer älska för evigt då jag aldrig kan lova vad jag kommer ge imorgon. Äktenskap är någon förlegad rest som lever kvar och klamrar sig fast i små prinsessdrömshuvuden. Drömmen om att det ska bli som på film.

Kommentarer
Postat av: Aydin Darchini

Nu tycker jag du överdriver en skvätt! du kanske inte minns våra äktenskapsord??



Sov gott nu världens bästa Angelica! Älskar dig massor!!

2011-06-16 @ 00:59:41
Postat av: Angelicc

Nej jag kommer inte ihåg våra äktenskapsförord... livet är mest bara svart just nu.

Men du känner ju mig det går över snabbt och snart är min värld rosa och fylld med fjärilar, hjärtan, glass, polkagrisar, glittriga stjärnor, godisdoftande my little ponnys, choklad, dans, melodi, regnbågar, glada valpar, kaffe, röda läppar och snygga skor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback