Födelsedag närmar sig

Snart fyller jag år...
28 år
Jag ska jobba på min födelsedag och jag har inte planen att berätta när jag fyller år
Mamma ringde idag och frågade vad jag önskar mig
-Louboution skor! svarade jag.
Jag visste att hon skulle svara nej och det var lite därför jag sa att jag önskade mig det. Jag är inte mycket för att fira min födelsedag. Kanske är det för att jag inte orkar fixa eller kan garantera att jag är på gott humör. Det känns som en press att fixa kalas och sen kan jag inte lova vilket humör jag är på... Jag tycker om att baka tårta när någon annan fyller år, jag tycker om att greja kalas åt någon annan. Hade varit skönt om någon annan grejade kalaset åt mig så kunde jag lägga energin åt att hålla humöret uppe.
Vad önskar jag mig då?
Jo en överraskning, sa jag till mamma.
Om jag funderar riktigt mycket kan jag komma på några få saker jag önskar mig!
Ett munspel (och det ska jag få av Linn!)
En ukulele, gärna gul med palmer på.
En bok + dvd om hur man lär sig spela munspel
En tamburin
En plastficka till busskortet med rosa elefanter på
En lång och varm kram
Att någon hjälper mig få av bakskärmen på cykeln
En träskiva jag kan steppa på
En utflykt med nakendopp till hemlig sjö
Vad jag klarar mig bra utan är massage! Jag hatar massage! Jag har svårt med att folk tar i mig... Har bara varit på massage en gång och det funkade för att jag kände massören... eller jag har svårt med att bli masserad av de jag känner oxå, det gör ont i mig av massage.
Ja, jag vet, jag är konstig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback