Rensar upp mitt minnne

I tisdags när jag var ledig så passade jag på att försöka rensa min gamla dator...

Sitter i godan ro och rensar upp skit från den gamla datorn och försöker få över det skit som klarar min utgallrning på den nya datorn. Det är mycket skit som klarar sig från att kastas i papperskorgen. Tittar igenom gamla odöpta bilder och blir lite tårögd när jag stöter på suddiga mobilkort på Dillon... Dillon min älskade vovve som inte finns längre, fint att ha de gamla bilderna på honom utan att veta vad det ska bli av dem senare. Hittar en bild jag kopierat från nätet... en bild på en hamburgare, även den klarar min utrensning och flyttas magiskt över till den nya datorn. Trådlöst flyger alla grejer till den nya datorn. Min och Lolas lunch står på värmning, jag lagade extra mkt mat igår så jag skulle ha rester att bara värma idag. För flyttar min kropp mellan dukning i köket och överföring vid datorn. Jag är i ett skönt flöde, på nakna fötter dansar jag runt bordet och ställer fram tallrikar och glas. Lola kommer in och vill ha hjälp upp i stolen, spagetti på tallrikarna och tätt efter följer såsen. Dags att sätta sig ner och då ringer telefonen... telefon jävel. Jag har den ju nästan jämt på ljudlöst men av någon konstig anledning har jag satt på ljudet.
Det är jobbet som ringer. Tydligen har det blivit något fel 12 januari straxt efter kl 11... vet jag något om det? Ja kanske men just nu i mitt flow vet jag bara hur golvet känns kallt och hur långt kvar det är av överföringen. Men visst jag ska tänka på det, jag ska fundera.
Jag funderar och funderar. Jag glömmer bort att jag är ledig och tappar känslan på flow och golvet känns helt plötsligt lite kallare än innan.
Ät din mat barn! Mamma tänker!
Ät din mat barn! Mamma försöker spola tillbaka minnet till 12 januari straxt efter kl 11.

Efter ett kort samtal tillbaka till jobbet har jag försökt minnas så gott det bara går, jag släpper jobb och sätter på stereon. Jag börjar dansa runt i köket men denna gång utan tallrikar och glas. Jag dansar helt enkelt för jag är ledig och jag gör det jag känner för just nu.
Dance, dance!
You can't stop the beat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback