min Maia

Jag har en sån där amstaff eller rättare sagt en American staffordshire terrier. Vissa kallar den rasen för underbar familjehund andra för kamphund. Själv väljer jag att kalla min hund för Maia, ibland Maja-baja, Milkey, lilla-gumman, tjejen men oftast bara Maia. För mig är hon ingen kamphund och jag associerar henne inte med hundar som slåss. Då jag själv har väldigt livlig fantasi så kan jag ändå förstå... Träffar jag någon som heter Muhammed Ali tänker jag genast på boxning och det leder till att jag tänker på Tyson och att bita av motståndares öron. Visst är det lite långsökt men jag minns hur stort det var och hur mkt man kunde läsa om det i tidningar och dokumentärer som handlar om Tyson så tas det upp om hur han bet av en motståndares öra. Jag har i mitt media uppsug skadas och kan inte sluta att associera Mike Tyson med öronstympning.
Örons som spottas ut, blod som rinner, aj fy fan va ont!
Mediasbild som visas av pitbull och amstaff är ofta hundar som attackerar andra hundar, sönder slitna öron, blod, usch fy fan va läskigt... Så jag med min livliga fantasi har förståelse för människor som inte kan hjälpa att det automatiskt relaterar till de hemska artiklar som matas in i hjärnan.
Men jag måste välja om, jag kan inte låta Tysons öronhugg färga mig och låta det styra min bild kring boxning och människor som heter Muhammed Ali. Jag måste tillåta mig själv att göra min egna uppfattning om boxning och det kan jag endast göra genom att inte låta media eller saker jag "hört på stan" ligga som en dimma och störa. För lika knäpp att associera boxare med avbitna öron är det att associera min hund med hundkamp och söndertrasade vovvar.
Här badar mina två monster.

Kommentarer
Postat av: Erik

Men dom där pitbulls har jag hört är farliga. Hört att dom kan låsa sina käkar och släpper aldrig.



Mvh oroad gbg:are

2011-02-05 @ 08:44:27
Postat av: Jenny

Hejsan Åhh vad bra ! Skrivet .

Hoppas det är ok att jag snor detta och hänvisar till din blogg ;)

Hit tittar jag nog in flera ggr och läser .

Själv heter jag Jenny och har 3 barn ,och en UNDERBAR Amstaff <3

Välkommen titta in.

Kram

Postat av: Angelica

svar: sno vad du vill Jenny :)

och Erik: ja visst pitbulls är tok farliga, en bet mig och låste sina käkar och den hänger fortfarande kvar i min vad, skit svårt att få på sig byxor! (och det var 6 år sedan den bet sig fast)

2011-02-22 @ 21:11:00
Postat av: Linda.H

underbar bild!

2011-05-29 @ 19:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback