fiskpinne-mamman

Ja vem är då Fiskpinne-mamman?
Hon kan vara din granne, din syster eller likväl du! Hon är som jag lagom och alldeles perfekt på sitt lilla egna defekta vis. Jag vet att alla de där tillsatser i mat inte är bra, jag vet att barn inte ska se på tv, halvfabrikat/helfabrikat aldrig smakar lika bra som home-made, godis ska inte ges till små barn, saft ska inte släcka törsten och tänderna ska borstas flera gånger om dagen... ja allt det där vet jag och så myket mer vad man bör eller inte bör göra.
Att veta är inte likställt med göra. Jag vet men jag vet även mina begränsningar, jag känner dem alldeles tydligt, begränsningarna. Mina begränsningar gör mig inte till sämre på något sätt, dem gör mig till verklig. De gör mig till den som krafsar ihop håret i en tofs, går i spetstrosor för att alla de andra sköna trosorna ligger i smutstvätten. Ja, jag skulle aldrig komma på tanken att rulla egna köttbullar eller koka egen brunsås. Jag öppnar påsen och vispar i kallt vatten och tackar mamma scan för köttbullsen. Jag känner att jag lever när jag i högsta fart knuffar barnvagnen upp för backen, kommer hem sätter dottern framför tv och börjar rota i kylen efter sojakorv eller annat halvfabrikat som kan mätta barnamagen.
Ja vem är då Fiskpinne-mamman?
Fiskpinne-mamman det är jag och jag är mamma fullt ut med hjälp av herr Findus och mamma scan.
min lilla prinsessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback