Robyns texter

Var hemma hos en vän idag och hon påminde mig om hur fantastisk Robyn är. Här hemma har Robyns texter letat sig in i mitt hjärta.
Sådan igenkänning:
"And I never was smart with love
I let the bad ones in and the good ones go
But I'm gonna love you like I've never been hurt before
I'm gonna love you like I'm indestructible"
Hade det inte varit underbart! Att älska så som om jag vore oförstörbar?
Som om jag var helt ny och utan referenser. Men här sitter jag med mina referenser på hur det ska vara, på hur kärlek ser ut. Att det inte var nog med det så har jag även min rädsla över att allt bara ska bli skit, det ska förstöras och med det även en del av mig.
Någonstans har jag ändå den synen på livet att jag är oförstörbar, andra kan inte förstöra mig för det fixar jag så bra själv. Om jag skulle känna att någon förstör mig så har det mycket med min tolkning av situationen, jag kan alltid välja att vara indestructible och ge fan i att ta åt mig.
Fortfarande har jag dock tron att jag kan förstöra andra... att jag bara genom att vara jag kan få andra att må dåligt. Jag har aktivt valt att inte bli kär i någon allt detta för att undvika att inleda någon form av relation som jag tror kommer leda till att jag förstör och med det även den andra inblandade personen.
Nu kommer jag till det där med att låta "the bad ones in and the good ones go"... vem fan vill förstöra en snäll och bra kille?
Nej usch och fy vad snett. Anse att ingen kan förstöra mig men ge mig själv såpass mycket makt att jag kan förstöra andra, nej lilla Angelica om ingen kan förstöra dig kan inte heller du förstöra någon annan. Kanske är min övertygelse om att jag är oförstörbar inte så stark som jag försöker inbilla mig, kanske tror jag att någon kan förstöra mig? Kanske är jag rädd för att släppa in någon?

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag tror det är farligt att tänka sådär. Jag brukade också göra det förut, men det berodde mest på att mina ex kallade mig alltid anklagade mig för att vara en elak psykopat när de blev sårade över någonting. Och jag tycker att du verkligen förtjänar en SNÄLL kille som faktiskt vill ha en tjej med personlighet, egen vilja osv. Så fastna inte i någon destruktiv tankespiral, kära du. (inte meningen att moralpredika eller liknande, men kände mig väldigt träffad av inlägget)

Postat av: Angelica

ehh "frukost är det viktigaste målet på dagen" är en moralpredikan som jag stör mig på, annars tar inte så mycket mig vid. Visst förtjänar jag en snäll kille, alla förtjänar snälla killar å tjejer. Jag och Lola är ett så bra team så jag tror inte jag behöver snäll eller dum kille, jag behöver mest närhet och lite skoj ;)

Sen får vi se vad jag tycker nästa vecka, då kanske jag drunknar i kärlek eller så finner jag livet helt underbart solo.

2011-04-26 @ 23:34:21
URL: http://angelicc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback