Njuta av sin egna trädgård

Jag tittar ut genom köksfönstret och ser hur båda grannarna mittemot dukar upp för påskmiddagen i sina trädgårdar. Jag har oxå en trädgård och skulle utan större ansträngning kunna duka för mig och Lola om det inte var så att trädgården är invaderad av kvarterets ungar. Medens mamma å pappa avnjuter sin påsköl och kanske en nubbe till sillen så hanterar jag deras ungar i min trädgård. Jag får stå ut med att de står på altanen och stirrar in genom mitt fönster, jag får stå ut med att de drar i hundens koppel, ställer konstiga frågor som:
Hur många tuttar har hunden?
När ska hunden få barn?
Ska du ha fler barn?
När ska du ha fler barn?
Hur gammal är du?
Är du gift?
Hur många bor i huset?
Har du sett Charlie och Lola på bollibompa?
När ska du gå och lägga dig?
Varför har du inte flera barn?
och det här är bara en 1/10 av alla frågor som sprutar ut genom deras äppeltuggande munnar. Som om inte det var nog har det ringt på dörren två gånger idag och frågat om vi ska gå på promenad tillsammans.
Jag är så jävla snäll som svarar så fint på deras frågor
Jag vet inte hur många tuttar hunden har, ska vi räkna? Kanske någon dag ska jag ha flera barn. Jag är snart 28, här i huset bor en mamma, en pappa, ett barn och en hund. Ja jag har sett bollibompa, det är jätteskoj. Jag går och lägger mig när jag är trött, men det brukar bli vid tio för det är viktigt att sova. Jag vet inte varför jag inte har flera barn, Lola är så liten men kanske när Lola blir större.

Egentligen vill jag bara skrika, varför ställer ni frågor om hundens tuttar? Nej jag är fan inte gift, jag är skild och jävligt lycklig är jag ändå. Jag vill inte ha flera barn för det är tillräckligt jobbigt att ta hand om ett och att ha er här är ett jäklabra preventivmedel. Och nej jag kollar inte på bollibompa, jag är vuxen, jag kollar på Twin peaks när dottern kollar på bollibompa. Vill ni inte att hunden slickar och hoppar på er så kan ni hålla er borta från min tomt.
Det står fortfarande en unge kvar och tittar in genom fönstret, när jag frågade henne vad hon gör så sa hon att hon väntar på att vi ska gå promenad ihop...
Va fan lämna stackars singelmamman ifred, jag har tillräckligt!
Stora byggplaner formas i min gele hjärna...
Stor mur med taggtråd. Vallgrav där det simmar muterade hajar med lasersikte. Anabola-apor som klättrar runt på muren och kastar bananskal.

Kommentarer
Postat av: tessan

ASGARVAR!!! Du e så skön gumman, köp ett luftgevär och skjut snokande ungar på tomten? haha skämt åsido! Var rak mot ungarn GÅ HÄRIFRÅN! vill inte ha er här! De kommer fatta vinken jag lovar :P

2011-04-28 @ 00:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback