Att såra gör ont

Jag gillar inte att ha ont i hjärtat. Fysisk smärta är ingen fara men ont i själen gör fan mig ont!
Jag tycker inte om att såra folk...
När jag var i USA för ett årsedan var det en kille som blev intresserad av mig, jag tyckte synd om honom och trodde att det skulle bli lite mindre synd om honom om jag träffade honom och umgicks lite. Tänkte att om han bara lär känna mig så kommer han inse att jag är inget att ha, att jag inte är så trevlig eller fantastisk, att jag helt enkelt är normal med mina problem som alla andra.
Vi gick promenader och höll varandra i handen, badade hottub, låg på heltäckningsmattan och studerade alla nyckelpigor som kröp runt i rummet (huset blev invaderat av nyckelpigor) Allt detta då i hopp om att han skulle förstå att min hand är inget speciellt att hålla i, det är inget speciellt att bada med mig (även fast jag var naken), jag är ingen speciell. Jag lurade mig själv att jag gjorde detta för hans skull men om sanningen ska fram så gjorde jag det för att jag har så svårt för att göra någon ledsen. Jag vill att alla ska vara lyckliga och glada, ibland tror jag att det är upp till mig att se till att de i min omgivning är glada.
Jag har inte för avsikt att såra någon och om någon läser detta och tror att det är riktat till "just dig" så vill jag bara lugna dig och säga att så är inte fallet. Jag har insett att jag inte bär ansvaret för andras känslor... men det gör ändå ont i mig när jag vet att alla i min närhet inte mår bra och att det dels kanske beror på mig. Det får mig att få dåligt samvete över hur fantastiskt fint jag mår
...

Kommentarer
Postat av: Zin

"You can't live your life for other people. You've got to do whats right for you, even if it hurts some people you love. - Nicholas Sparks


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback