Cheesen som fick korgen att rinna över

-Ååå va sööt!
Den kommentaren yttras från en Willys anställd som fått syn på min 15 mån dotter som är i full sjå att släpa på en röd kundkorg. Dottern vet att en korg har man när man handlar "och nu är jag och mamma å handlar". Jag fortsätter att knuffa kundvagnen framför mig samtidigt som ena ögat håller koll på barnet och andra ögat sneglar ner på inköpslistan. är jag går förbi willys kvinnan ler jag vänligt tillbaka, ger en kommentar "ja visst är hon söt" men vad jag egentligen tänker är "Ta henne du, jag kan komma och hämta henne om ngr timmar."
Jag går sakta fram till hyllorna med hygien produkter, dottern kommer långsamt efter släpandes på sin kundkorg. När hon hunnit ifatt mig fortsätter jag mot mejeri avdelningen, jag har hela tiden koll på dottern som verkar tappat fokus på mig och mitt försvinnande. Helt plötsligt släpper hon kundkorgen som fyllt en bromsandefunktion, hon når fram till tandkräms hyllan tar tag i en tub och kastar i den i korgen. Hon tar snabbt tag i två till och även de slängs ner i krogen. Jag hinner fram till henne när hon är på väg att ta ytterligare två tandkrämstuber. "Nej, dom ska stå här" säger jag och börjar stapla tillbaka tuberna i hyllan. Dottern rusar iväg och har helt plötsligt bytt sätt att ta sig fram med korgen. Istället för att släpa den lyfter hon den. På två sekunder är hon inne på mejeri avdelningen och har börja fylla korgen med cream cheese. Nu är det inte sött längre. Folk runt omkring fnissar, nu är det roligt. Jag kan inte hålla med om att det är det minsta roligt. Tillbaka med osten i hyllan. Upp med ungen på höften.Sparkar iväg den röda kundkorgen.
Nu tycker ingen i närheten att det är sött eller roligt längre. Dottern som tidigare varit så sööt sparkar nu av sig stövlarna till höger och till vänster. Med skrikande dotter i famnen och siktet inställt på kassan knuffar jag med hjälp av magen kundvagnen framåt. Nu är det bara snabbt att betala, packa ihop varor sen in i bilen. Nu orkar jag inte mera. Detta var osten som fick kundkorgen att rinna över.
Några skrikande minuter senare är vi hemma. "Jag ska aldrig storhandla med dig igen" säger jag till lill tjejen samtidigt som jag ställer Phiadelphian i kylskåpet. "Gott" är det ända som jag får som svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback