Dag 14

Halvvägs till Hemse så hör jag Lola skrika där bak i sin bilbarnstol. När jag kom fram till pappas jobb och tittade till henne där bak så såg jag att hon spytt ner hela sig och halva baksätet. Hennes stol är tydligen oxå vattentät eftersom hon satt i en pöl av spya. Ja det var bara att ta några andetag och sen tänkte jag att det här är inte skoj för henne heller. I början var det svårt att hålla tillbaka kväljningarna men jag har ingen lust att sända dem signalerna till dottern då jag tror inte att det gör något gott så jag torkade upp så gott det gick sen tog jag av henne tunnikan och hon fick ha på sig en liten kofta istället. Jag satt henne sen i bärselen sen gick vi in i matbutiken och handlade det vi skulle ha. Inne i butiken sa hon att hon var törstig så jag köpte lite Mer till henne. Det underlättar nu när hon pratar mera, hon skriker inte lika mkt när hon märker att hon kan göra sig förstådd.
Resten av dagen flöt på ganska "torrt", jag har som tidigare dagar haft tid att läsa, leka med hunden och bara sitta på trappan andas lugnet. Satt ett bra tag på trappan tillsammans med hunden och tittade på kalvarna som smitit in i pappas trädgård. Lill-tjejen somnade för kvällen när jag läste bok för henne, hon har en ny favorit bok som jag läst varje kväll i 8 dagar; "Vilda bebin får en hund".
Ännu en dag som mamma har flutit iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback