Morgon

Det var en sådan morgon som man bara vill ligga kvar i sängen. Ligga i timmar och bara dra.
-Mamma, maaaammaaaa, maaammmaaaa!! ropade dottern från spjälsängen som stod i hennes barnrum.
Ja då fick man ligga och dra lika länge som en tepåse i en kopp hett vatten, ca 2-3min. Gick in till henne och lyfte ur henne och "gubbe" (hennes gosedjur) ur sängen. Med gubben i ett nackgrepp sprang hon iväg mot tv-rummet, hon kastade sig på fjärrkontrollen och vips så var barnkanalen på. Jag såg min chans att släpa mig tillbaka till sängen och få fortsätta dra i några minuter helst många minuter till. Jag somnade i samma sekund som min kropp landade mot lakanet. Stunden jag fick sova var inte lång jag väcks av dotterns röst och mikrosekunden senare landar en barnrumpa på mitt huvud.
-Mamma, maammööaa, kiss, kiss! Usch bajs! Bläää! Maaa mmaa! skriker dottern samtidigt som hon hoppar upp och ner på mitt huvud och när hon är så nära går det inte att undgå att känna lukten av bajs...
Det var bara att ruska om sig själv och starta dagen! Det blev en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Tessan

haha vilken underbar start på dagen:P kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback