Sista KBT, ut kom en jolle

Idag var det sista dagen med min psykolog... När jag gick där ifrån kändes allt så jäkla bra! Så klart! Och vet ni vad??
Det känns fortfarande så bra! En annan värld är möjlig!
Vi behöver inte vandra runt och leta efter nya hamnar att lägga till vid! Skaffa segel och flyg över vattnet! Hissa seglet ditt och segla! Kryssa mot vinden, kasta inte ankar!
Jag har länge sett mig som en hamn. En hamn dit båtar kommer och lastar av sin skit, fyller på proviant och seglar vidare. Jag har sett båtar fara sin väg, blivit en prick för att sedan försvinna i horisonten. Efter ett tag har det återvänt, lastat av skit och lastat proviant.
Jag är ingens hamn.Jag är ingen hamn. Likt de skepp jag mött är även jag en båt. Jag mår bra av att möta vågornas slag, höra måsarnas skri när jag närmar mig land.
Jag har blicken i horisonten. Jag seglar. Vill du med?
Jag ser positivt på morgondagen.
Jag är en optimist, en optimistjolle!

Kommentarer
Postat av: Maddo

Vad glad jag blir för din skull!

Postat av: simone

sv; det är jessica som har gjort det :)

2010-12-31 @ 14:20:09
URL: http://parkregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback