Nej inte ett försök till skönhetsblogg

Nej detta kommer inte vara ett försök till skönhets/modeblogg.
Jag var igår hårmodell på en inspirationskurs för frisörer. Frisörerna hade på förmiddagen fått demonstrerat nya sätt att tänka när man klipper och få input ideer till frisyrer. Kl 13 var det dags för oss som anmält oss som frivilliga hår att klippa. Vi blev informerade att frisörerna skulle komma och fråga ut oss ju öppnare vi var för frisörernas ideer desto större chans till en klippning, det fanns nämligen fler modeller än frisörer och vissa hår kommer inte bli klippta.
Jag har alltid svårt att besluta mig för hur jag ska be frisören att klippa mig, det slutar ofta med att jag ber frisören att toppa rejält så jag slipper gå till frisören på ett bra tag. Ofta blir jag missnöjd och det dröjer minst 6 månader (ibland ett år) innan jag tar mig till frisören igen.
Frisörerna strömmade in och en söt blond tjej gick mot mitt håll. Hon stod och tittade ett tag mellan mig och det två väldigt långhåriga tjejerna som satt vid sidan om.
-Hej! Vad har du för önskningar, hur mycket får jag klippa?
-Klipp hur mycket du vill, eller inte helt kort, eller gör vad du vill jag litar på dig och jag vill att du ska få ut något av din kurs. svarade jag.

Resultatet av att överlämna sin frisyr helt i frisör Jennifers händer blev detta:
Långt på sidorna och kort i nacken. En stor tung lugg. Det blev fint, men skönt är det att inte haft förväntningar så jag kunde inte bli annat än nöjd.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jättesnyggt ju!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback