Fastna

Jag har under över en vecka fixat med mitt arbetsprov.
Även fast jag inte arbetat med det varje dag i en vecka så har det tagit upp en stor del av mina tankar. Nu när det är inlämnat så är det bara att vänta. Jag fick en känsla av att jag inte kommer komma in och det känns tråkigt. Jag vet inte varför jag ska lägga ner mer kraft och energi nu när jag ändå inte kan påverka utfallet. Det som händer händer. Men jag tror att det är min tro på att det bara varit slöseri med tid om jag inte kommer in. Alla de där timmarna kunde spenderats annorlunda. Men jag behöver inte se på det som timmar som bara ägnade för att uppnå ett mål i framtiden när det är i nuet som jag upplever livet. I "nuet" när jag arbetat med arbetsprovet har jag lärt mig massa saker, jag har lärt mig saker om mig själv och fått nya insikter. En av sakerna jag upplevt är att jag gör sakar för mig, för min skull inte för att behaga ngn annan. En annan erfarenhet har varit att det är inte tiden utan vad jag gör med tiden. Spelar ingen roll om jag arbetar en timma, står Lola och snorar på mig större delen av tiden är den timman inte lika lång som en timma när Lola sover. men men  inte ska jag lägga mera tankar på det.
Bara släppa och gå vidare.

Jag ser fram emot morgondagen. Oavsett väder tänkte jag hänga på gården med Lola. Lola älskar att gå runt ute på gården och plocka med pinnar och fylla hinken med sand, då får jag tid att sitta och läsa på ngn av bänkarna.
nej jag tar tillbaka det där...
Om det inte regnar ska jag hänga på gården med Lola eftersom det inte funkar så bra att läsa i regn så kan jag lika gärna leka med henne inne om det regnar eller så åker vi iväg på sköj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback