Dag 4

"tillverka något av papper, men utan att använda sax eller klister och utan att rita på det... (nej, man måste inte kunna origami)"
Grejen är den att jag kan origami... jag är ganska duktig på det.
När jag var 10 år lånade jag en bok om origami från bokbussen. Mina klasskamrater lånade böcker med massa text och fiktion, men jag var inte den som hade den bästa läsförståelsen... Jag lånade hellre faktaböcker om Dracula, Marsvin och origami.
De figurerna jag vikt idag har jag vikt från mitt minne. Det är figurer jag kan vika i sömnen... något jag kunnat i snart 20 år...
"Angelica, när du var liten hade du inga kompisar då?" frågade en gammal elev när jag berättade att jag lärde mig origami som barn.

Kommentarer
Postat av: Annica

coola! duktig du e..

2012-01-05 @ 22:18:34
Postat av: Ann

Åh, har alltid velat kunna.. fast är för lat för att lära mig. Duktiga du.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback