Drömmar och åter drömmar

Jag tänker mycket... eller nej jag funderar. Jag funderar och funderar.
På mitt liv, mitt föräldraskap, min framtid, lägenhet, sommar, ekonomi osv.
Igår var jag så rastlös i kroppen, alla funderingar for runt och blev som en orolig klåda. Jag försökte göra annat som kunde distrahera mina tankar men inget hjälpte. Ljudet av huset knakande letade sig in i mig, ljudet av hundens klor mot golvet blev som hagel mot mig. Jag drack upp det sista av vinet jag hällt upp och letade fram mina träningskläder. När alla andra försök att hindra tankarna vet jag att ut och springa brukar fungera, inte jobba; Springa!
Jag började direkt utanför huset, benen gick av sig själv. Vinden slet tag i mitt hår och smekte min kind, komma bort från alla tankar och störande ljud gjorde mig tårögd av lycka. Klockan var straxt efter 23 och förorten där jag bor sover. Jag och hunden var nästan helt ensamma ute. Jag tycker det är läskigt att springa så sent på natten så steg längden ökade och hastigheten med den. Efter 26 minuters planlöst virrande i hodden var jag hemma igen, helt slut! Sist jag var så här slut var när jag sprang en stafett i höstas... och då kräktes jag tre-fyra gånger efter målgång.
Fungerande springandet?
För en kort stund...
På natten kom mardrömmarna, hemska och verkliga. Nu idag är det som om jag inte sovit i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback