Underbar dag!

Efter hemsk natt kommer underbar dag?
Jag har vaknat flera gånger i natt pga mina mardrömmar. Jag vaknar upp och det tar några minuter innan jag inser att det bara varit dröm, att det hemska inte är verklighet. Efter en sådan natt är jag helt slut på morgonen. Jag orkar inte vara superduper morsan... Jag orkar slå på barnkanalen, släppa ut hunden och mecka en smörgås till dottern, thats it!
Vilken tur jag hade imorse som har ett sådant piggt ex. Han gick och köpte ägg och grejade ihop lyxfrukost till oss. Jag fick i mig ett ägg sen mådde jag illa, jag är van att bara dricka kaffe till frukost så när magen får i sig något så tidigt så bara vänder det sig. Trots illamåendet så var det trevligt att äta frukosten ihop, jag, dottern och dotterns pappa (exet)
Efter frukos däckade jag i sängen, jag var helt slut, sliten och ledsen. Xet kom in och gav mig en kram och klappade lite tröstande. Lite ömk satt väldans fint!
Efter lite vila stack vi lilla familjen in till stan, vi hade bestämt att gå regnbågspromenaden ihop. I väntan på att promenaden skulle starta käkade vi glass och spelade lite boll, helt underbart och idylliskt! Tänk va bra att min dotter ha två föräldrar som kan komma så bra överens!
När promenaden var slut satte vi oss i skuggan, dottern somnade sött i vagnen och vi satt på en sval trappa och bara lät minuterna flyga iväg. Jag kom på att jag var tvungen att demonstrera hur bra jag blivit på att massera (jag har övat en del på kollegorna) jag älskar att massera och xet gillar massage så det är en vinnande kombo!
Själv hatar jag att bli masserad...
Sista gemensamma aktiviteten för dagen blev grillning med några vänner. Helt underbart det med! Dottern sprang runt naken och lekte i vattnet, hunden busade i gräset, sojakorvarna brändes, F bjöd mig på torkat älgkött och även fast jag inte äter kött så var jag tvungen att smaka. Fy fan va vidrigt! ska aldrig mera äta torkat älgkött! Blä!
Efter alla dessa gemensamma aktiviteter får jag lite lätt oro i kroppen. Jag känner att jag måste vara ensam och det nu! Jag vet att det som fungerar bäst är att ta mig ut å springa. Så på med joggingkläder och kliva in i bilen. Det blev två var runt Härlanda tjärn sen en liten simtur.
Jag och vovven satt tyst och stilla på bryggan. Myggorna svärmade nära men jag brydde mig inte. Här var det bara vovven och jag.
Ett perfekt avslut på den underbara dagen som jag knappt hittar ord till.
Pace betyder fred på italienska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback