singelföräldrars alternativ?

Pratade med en vän igår om det där med relationer.... Vännen är i en liknande situation som jag, dvs singel och har barn... usch ja fy, den diskussionen vill vi singelföräldrar inte ha.
Vi vet att vi inte är det hetaste bytet på savannen och vi är inte det som annonseras efter i en kontaktannons. Vi har inte lika mycket tid som barnlösa singlar att lägga på att vårda en relation, knulla som djur och vara ute och svira tills solen går upp. Nej vi måste torka tårar, blåsa på skrubbsår, byta blöjor, bygga med tågbana, se på Teletubbies, ha fasta matrutiner osv.
Jag kan erbjuda en dejt i slottsskogen med privilegiet att knuffa barnvagnen när jag jagar dottern som envisas att gå själv. En stressad mamma som försöker spänna fast det övertrötta barnet i barnvagnen, muta med mariekex och Mer-dricka, en mamma som hoppas att barnet snart ska sova middag så fokus kan ligga på annat håll. På kvällen när barnet är nattat så kanske det finns ork och energi till lite knull, kåtheten är det inget fel på men orken rinner ibland bort! Ja, det är det jag har att erbjuda.
Sugen?
Vad jag hatar kommentaren "Har du barn? oj"
Va fan betyder detta oj?
Det är inte direkt som ett wow!
Jag kan känna mig omtyckt och eftertraktad men sen när jag förmedlat att jag har en mini me så sjunker temperaturen några grader... Jag är medveten att mycket ligger hos mig och att det inte är en sanning ristad i sten men den kyla som uppstår är lika obehaglig för det.
Vad har vi singelföräldrar för alternativ då?
Jag kan vara med i ensam mamma söker
Jag kan gå med i en singelsjat och redan i min presentation skriva att jag har barn, allt för att sålla bort dem som inte pallar trycket.
Jag kan dejta andra singelföräldrar (träffade faktiskt en FILF för ett tag sen och det kändes som det fanns en förståelse)
Jag kan skita i allt vad relationer är och istället vårda dem jag redan har, dem med mina fantastiska vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"oj" skulle jag mest för knippa på hur ung och vacker du är och redan har ett barn och ser så bra ut som du gör



nått många kanske inte gillar med milfs är att man kanske vill ha ett eget barn som är sitt eget och på de viset kanske ratar mammor

2011-06-21 @ 13:21:50
Postat av: angelica

Den dagen jag träffar en partner som vill ha barn kan jag tänka mig skaffa fler barn, inte ett helt rugbylag men en till kanske. Men fram tills dess har jag ingen babylängtan...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback