Jag älskar dig! Ska vi knulla?

Enligt en amerikansk studie gjord på hetrosexuella par (Massachussets Institute of Technology) är det män som är snabbast på att kläcka ur sig frasen "jag älskar dig". I 6 av 10 par är det mannen som säger den laddade frasen först. Enligt en av forskarna beror det på att männen har en större önskan om sexuella aktiviteter i förhållandet. Men om meningen sägs i hopp om att få ligga visar det bara att män kan i större utsträckning kan kläcka ur sig det kvinnor vill höra för att hoppas på att trosorna ska ramla av. Att de då säger det har ingenting med vad de verkligen känner att göra utan mera med vad de skulle vilja göra, de vill ligga och är beredd att missbruka den vackraste frasen mänskligheten har.
Jag älskar dig
Jag älskar dig
Fan va fint!
Hade forskningen gjorts i Sverige hade det nog sett annorlunda ut.
Här knullar vi först och sen kanske efter några knull och middagar senare kanske, kanske säger vi "jag älskar dig". Ibland kan vi till och med träffa föräldrarna och flytta ihop innan vi säger "jag älskar dig". När frasen väl kommer så betyder den verkligen något...? Den har inte bakom liggande tanken om att få knulla, för det har vi redan gjort så många gånger förut.
Jag har levt i förhållanden där knullande, träffa föräldrar, fira födelsedagar och ha myskvällar existerat men den magiskafrasen har uteblivit. Inte är jag ledsen för det, tvärtom är jag glad över att jag vårdat "jag älskar dig" så väl så att jag inte missbrukat det. När jag säger "magiskafrasen" så menar jag det med hela mitt hjärta! och det är kanske därför det sitter lite väl långt inne ibland. Jag vill inte ge bort en sådan bit av mitt väsen till någon som jag inte känner kan ta emot och vårda ömt. När jag säger "frasen" är det som om den personen jag säger det till får en plats i mig som aldrig kommer försvinna. De jag väl sagt det till kan jag sen säga det om och om igen!
Många känslor har jag på utsidan men kärleken är inom mig.


den finaste av alla kärlekslåtar
"Jag är nog inte de du drömmer om, men jag är det du ser"
"Jag har alltid hållit hårt på dem jag inte orkar med"

Kommentarer
Postat av: Anonym

såå fin låt gillar den starkt! <3

2011-06-23 @ 02:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback