Gillar inte att fylla år..

Imorse fick jag för mig att jag fyllde år... men jag hade kollat fel på datumet.
Phu! Ifrån att vara en ångestfylld dag blev jag ngr kilo lättare.
Jag tycker inte om att bli firad på min födelsedag. Jag tycker inte om att ha kalas.
Jag känner att förväntningarna på att man ska vara glad för att man fyller år är jobbiga. Min bittra misstänksamhet gräver i mig och jag funderar på varför någon vill gratta mig?
Är det för att vi sedan barnsben blivit uppfostrade med att när någon fyller år ska vi uppmärksamma den personen? Vi ska hitta en perfekt present, vara glada, i tid, skratta, äta tills vi får dåligt samvete, sjunga. Jag är en av många som river mitt hår när det är dags att åka på kalas, dels för att dagen kanske inte är den bästa och för att de i sista stunden fått ge mig ut på stan och hitta en födelsedagspresent som kan ge skenet av att jag känner personen jag ska gratta och lagt ner tid på att hitta något som passar.
Eller uppmärksammar vi personen för att vi tycker om den och bryr oss?
Varför vill någon fira mig?

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag är så kass på presenter. Tycker det ska falla sig naturligt om man hittar något som får en att tänka på den personen, annars blir det konstlat och oäkta. Det känns nästan mer destruktivt för relationen än vad det är givande. Antar att poängen med att fira någon på födelsedagen är ett sätt att visa att man är glad att personen blivit född, men förhoppningsvis vet man vilka som uppskattar en även utan presenter. Och jag uppskattar att du blev född! :) Hoppas dagen var OK ändå. kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback