Ta det vad jag behöver, få det jag förtjänar

I några veckor nu har det varit riktigt dåligt... jag har varit nära på att skriva testamente och leta efter någon som vill ta hunden om det skulle hända mig något. Jag har själv i grunden känt mig stabil psykiskt men min omvärld har rasat runt omkring mig och det har lett till att jag inte orkar eller ser ljuset i tunneln. Det mesta har känts hopplöst och förgäves. Det spelar ingen roll vad jag gör för jag kommer ändå bara få skit, precis som om det är det jag har gjort mig förtjänt av. Alltid är det något felsteg som väger tyngre än alla det bra sakerna jag gjort och gör.
Jag har inte orkat planera något eller planera att träffa någon, för jag vet att jag lätt skulle bli en besvikelse och att jag skulle göra andra ledsna när jag inte orkar höra av mig eller dyka upp. Varje dag har jag istället försökt känna in vad jag orkar och vad jag tror att jag behöver.
Jag tar sen det jag tror att jag behöver, för jag vet att det kommer inte levereras till mig.
Vad jag tror att jag behöver och vad jag har gjort mig förtjänt av är det motsatta polerna....
men
Runt omkring mig finns det underbara vänner.
Dom är värdefulla, en dyrbarhet som inte går att jämföra med världens alla skatter.
Hos dem behöver jag inte gjort mig förtjänt av kärlek, de tycker om mig även fast jag är som jag är.
(tokig, galen, snäll, tidsoptimist, kramig, glömsk, rolig, förvirrad, öppen, pragmatisk, känslig, ärlig, otålig och som en parlin med hård utsida och mjukt innehåll.)
De kanske inte alltid tycker om det jag gör men det tycker om den jag är.
Nu idag mår jag så bra!
Det jag gjorde igår har format den jag är idag, idag är jag fantastisk!
Idag har jag fått ytterligare en ide!
Gnid min lampa och önska dig något ;)
Livet blir inte roligare än vad jag gör det till
Åt happy meal till lunch och ja... det blev lite mera Happy!

Kommentarer
Postat av: Zin

Du är fantastisk och jag älskar dig jätte mycket!



Vi ses i morgon dui!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback