Nej jag vill inte blogga om vad jag har på mig

Jag gjorde ett litet försök att blogga om mode... eller rättare sagt vad jag hade på mig för stunden.
Jag vet att man kan alltid framföra saker på flera sätt och jag försökte föreställa mig hur en livsstils/modebloggerska skulle uttryckt sig och där av mitt resultat som går att läsa nedan.
När det gäller kläder och mode så har jag inte så stor koll. I dagsläget brukar jag klä på mig det som ligger närmast sängen och då brukar jag oftas hasa runt här hemma i samma "trasor" dag ut och dag in. Man skulle kunna tro att jag är mammaledig och hamnat i någon sorts amnings-koma* men så är inte fallet. Jag är helt enkelt slö och orkar inte besluta om så irrelevanta saker som vad jag ska ha på mig. Eller det är inte hela sanningen... jag vill tillägga att efter min jakt på det perfekte chokladbolls receptet har jag gått upp lite granna i vikt, men det är något som jag håller på att åtgärda.
Viktigt för mig nu är att jag har kläder som passar och då menar jag passar min kropp och den aktivitet jag utför. Veckan som passerat har jag ägnat åt att vara med min sjuka dotter och vara med min hund, klädvalet har varit enkelt; sträck ut handen, plocka upp det som ligger på golvet vid sängen, om det klarar av snifftestet är det bara att klä på sig. Min hund gillar mig oavsett vad jag har på mig och dottern är så förkyld så hon blir glad om jag har på mig ngt som hon kan snora på utan att mamma blir irriterad.
Så dagens outfit då?
Jeans, t-shirt och luvtröja (jag var tvungen att kolla om jag hade t-shirt eller linne sån koll har jag)

Amningskoma
även kallat Amningsförrvirning, Amningsvirrig. Är det tillstånd många mammor upplever när de ammar. Tillståndet leder inte till farliga följdsjukdomar och försvinner vanligtvis i samband med att amning upphör. Symtomen är många och kan i värsta fall leda till svåra skador och olyckor. Vanligt är att man glömmer självklara saker som; portkod, pinkod, kamma håret, borsta tänderna, använda deo, att spisen är på. Det är inte ovanligt att personer som lider av amningskoma tappar perspektivet på tid och rum, dagar ses smälta samman och förbli en enda lång evighet. Upptäcker du att någon i din närhet drabbats kan du underlätta genom att ta ungen så den drabbade får duscha och bajsa ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback