singelregler

Bakom mig lämnar jag två långa förhållanden lustigt nog har båda varat i ca 6 år. Jag har där emellan och före haft lite kortare relationer som jag redan från början känt att detta kommer inte leda någon vart. I mitt korta vuxna liv kan jag se tillbaka att jag knappt varit singel längre än ngn månad, jag har alltid varit i en relation med en kille/man. Jag är bra på relationer, jag är bra på att ge partnern utrymme, att göra sina grejer, jag är bra på att vårda relationen, hitta på gemensamma grejer, jag är bra på att veta vilka regler som gäller i en relation. Jag kan allt det där med att planera gemensamma semestrar, middagar med svärföräldrar, umgås med partners vänner och syskon, lyssna och mötas på halva vägen i en kompromiss. Relationer har varit det jag känner mig trygg i.
Nu som singel vet jag inte alls vilka regler som gäller.
Är livet som singel helt regelfritt, ett laglöst land där jag får göra precis vad jag vill?
Nu som singel kan jag sitta i sängen med laptopen i knät och äta min mörka choklad utan att jag måste respektera någon annans behov av sömn. Jag kan om jag nu skulle vilja knapra knäckebröd och kolla på serier i sängen hela natten, den enda jag har att rätta mig efter är mig själv.
Efter en lång period med levnadsregler att rätta sig efter är jag nu i ett laglöst väntrum, jag vet inte vad jag ska rätta mig efter. För tillfället gör jag mycket det som faller mig in, känner jag för att gå ut på krogen och jag har möjligheten så gör jag det men sen så är mitt stora dilemma det där med att träffa andra och då syftar jag till andra som jag kan attraheras av. Som någons flickvän var det enkelt, jag var någons och killar som raggade/stötte på mig var få, de som ändå gjorde det fick ganska snabbt reda på att jag var upptagen/bokad/paxad... kalla det va fan man vill jag var inte singel. Nu som singel känns det som antalet intresserade män har stigit, en man som jag inte känner eller träffat skrev till mig idag och var trevlig. Inte vet jag kanske är han ute efter en vän men mina misstankar för mig vidare och jag tror att han är ute efter något mera. För ett halvårsedan hade allt varit enklare, jag hade lätt kunnat avfärda honom med "Nej jag är gift" men nu så vad ska jag säga då som inte är att ljuga...
Jag har inte lust att avfärda någon pga felaktig grund, jag känner inte ens honom, jag vet knappt vem han är. Visst vi kan ta en fika, visst vi kan ta en tur med din motorcykel.
Men, Men hur många olika män kan jag ta en fika med, en öl efter jobbet, en promenad osv? Hur många får vi singlar träffa samtidigt?

Finns det regler för oss singlar, regler som säger: "Nej gumman lilla en i taget! Se men inte röra"?
Jag har en regel som gäller oavsett civilstatus "Gör vad du vill så länge som du inte medvetet skadar andra"
När jag i hjärtat känner efter (om det är nu där känslorna sitter) känner jag att jag vill inte träffa flera samtidigt, jag vill inte jonglera med människor. En i taget.
Vad är jag ute efter då?
Om det nu vore så att jag var ute efter en relation hade jag inte funderat på att jonglera med flera karlar samtidigt, nej då hade jag betat av i tur å ordning tills det sa "klick".
För tillfället vet jag inte vad jag är ute efter, jag vill nog mest bara ha skoj! Med vem jag har skoj är helt beroende på vad jag ska göra.
En vän till mig berättade "vi killar tycker inte om tjejer som träffar flera, vi vill ut och banka ner tjejen och släpa henne till grottan, vi killar vill inte dela tjej med någon annan" och när han berättade det så blev tankarna bara fler. Om jag nu skulle träffa flera samtidigt, påminna om att jag är singel och har ingen att rapportera till, om de killarna tänker så som min vän sa att män tänker så sårar jag dem om jag träffar dem samtidigt. På ett sätt kan jag säga att jag till och med medvetet sårar dem, skadar dem, då jag har vetskapen om vad de tycker om kvinnor som träffar flera.
Ja ja, om det nu är någon som vill träffa mig så kan du väl inleda med om du är ett grottmongo eller ej
[email protected]
Skriv redan i "subjekt" vilken typ du är så underlättar det för oss båda!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med fullständigt på alla quotes



"Nej gumman lilla en i taget! Se men inte röra"?"Gör vad du vill så länge som du inte medvetet skadar andra"



Och det med att killar inte gillar att man träffar andra och så beror ju väldigt mycket på personen i sig för alla tycker ju olika

men man får ju respektera andra som man själv skulle vilja bli respekterad också



Grottmongon finns det nog gott om, men det finns Faktsikt snälla själar också men dem är det nog ganska få av och vissa kan man säkert bli lurad av att tro att dem är snälla, på ytan men djup under gömmer sig grottmongot



Lycka till i sökandet ;) Ha en underbar dag!



2011-05-12 @ 01:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback