Poke, poka

För ett inte allt för längesen förflutet kunde man poke (men i sveriga sa vi poka) någon på facebook. Av någon anledning fick jag för mig att poka någon innebar något sexuellt. Pokeade gjorde man bara när man var intresserad av någon men inte vågad adda den som vän, lite som "råka" stöta till någon på krogen.
-Whhoopsy nämen oj förlåt! Hej förresten jag heter Angelica. Funkade ibland ska jag tillägga.
Nu har det sen en tid bytt namn från poke till puffa på fejjan. Nu puffar du helt enkelt någon istället för att poka. Det är 8 personer som "puffat" mig på fejjan, vad vill de?
Vill de ligga? Vill de retas? Vill de att jag ska puffa tillbaka?
Förut brukade jag puffa tillbaka men det blev bara en tillbaka puff på det och sen var det igång fram å tillbaka. Inte det minsta trevligt, lite tillbaka till högstadiet då jag gick i 7an och Torgny i 9an puttade mig. Jag puttade tillbaka sen BLAAM puttade han in mig i ett skåp. Sedan lyfte han upp mig lilla mig och kastade iväg mig till Emil som i sin tur kastade tillbaka mig till Torgny (jag var väldans liten i 7an) Efter det var jag så jäkla kär i Torgny! Så om putta och puffa är synonymt kanske är då puffa, poke är vägen till förälskelse?
Helt enkelt har facebookutvecklarna pratat med Torgny och han har berättat om historien när han puffade/puttade mig så var det en bra inledande gest för att få mig att bli intresserad och tonårsförälskad... eller så kanske vi alla har våra historier om hur vi blev puffade och vips så fanns det en nyfikenhet, ett intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback