Ledig 4 dagar!

Förstår inte hur detta går till!?
Det känns som förra veckan jag var ledig 4 dagar i rad!
Nu är den här igen, långledigheten, luckan i mitt schema... det långa ledigheten som får mig att klättra på väggarna av för att det inte finns annat att göra.
Första dagen kommer jag njuta, jag kommer umgås med dottern, hälsa på någon vän, spela gitarr, kanske skriva lite.
Andra dagen kommer jag få ett städ och fixar ryck. Hela huset kommer dammtorkas, dammsugas, skuras, diskas, osv. Jag kommer tvätta och sortera.
Tredje dagen kommer jag få klåda av rastlösheten. Jag kommer försöka ringa runt till vänner men inse att de flesta jobbar. Jag kommer plocka undan hela tiden, jag kommer slutligen maila jobbet och tigga om att få komma och jobba.
Fjärde dagen kommer jag fast att jag egentligen skulle varit ledig jobba. Jag kommer ha tiggt mig till några timmar på jobbet med boysen, jag kommer må så bra!
Jag kan redan nu mail till jobbet i hopp om lite arbete ska dyka upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback