jag är en and...

Idag 13 maj... lustigt nog fredagen 13de är det min bröllopsdag. Idag är det ett år sedan jag gifte mig. Jag kollade igenom lite bilder från bröllopet och jag frågar mig själv "var jag lycklig då?"
Jag gick förbi skoaffären där vi träffats för första gången och jag ogenerat frågade efter hans nummer, skoaffären var stängd, lokalerna tömda. Där det tidigare funnits skor fanns ekande väggar och dammigt golv. Symboliskt tolkade jag det som att allt är förbi, saker å ting har allt ett slut. Inget varar för evigt. Nu ska allt bort, jag rear ut allt! 
Ibland kan jag minnas tillbaka till situationer och jag reser tillbaka i tiden och upplever den känslan som jag upplevde då.
Jag kan minnas tillbaka till när Dillon, min älskade vovve tog sitt sista andetag och jag känner stor sorg och blir ledsen.
Jag kan minnas tillbaka till när jag körde ombord på färjan som tog mig till Gotland förra sommaren och jag känner hur magen fylles av pirrande längtan.
Jag minns hur jag kramade om en gammal vän och känner en stor glädje.
Bilderna från bröllopet fyller mig med ingenting. När jag ser på dem så ser jag en lycklig tjej, en tjej som ser glad ut men jag känner inte igen mig.
Det är inte jag.
Det är inte äkta.
Det är inte jag på bilderna. Vem är hon på bilderna? Vem är hon som står där?
Jag minns hur nervös jag var, hur jag tänkte "vi kommer aldrig gifta oss" Jag minns hur jag tänkte att det här är inget som är ömsesidigt. Det här är inget som vi båda vill. Varken jag eller min blivande make bjöd våra föräldrar på bröllopet...
Det blev inte som jag hade tänkt mig.
Var jag lycklig då?
Den frågan är så oviktig att den inte behöver något svar!
Är jag lycklig nu är det relevanta!
Är jag lycklig nu?
JA det är jag och det helt utan anledning. Jag är inte lycklig för att jag har någon annan, jag är inte lycklig av yttre omständigheter, jag mår bara förbannat bra!
Life is fxxxing good!!
Det spelar ingen roll vad någon säger till mig, det rinner av mig som vatten på en and.
Säg va ni vill jag är en and!
Jag vill nog aldrig gifta mig igen.
Jag vill nog aldrig bli kär.
Jag vill nog aldrig flytta ihop med någon.
Jag vet nog inte vad jag vill imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback