Hyllning till MVC

Eftersom jag varit gravid och fött barn så har jag haft mina vändor till MVC, där har det följt hela graviditeten och stöttat, peppat och självklart kollat så allt är som det ska. Varje gång jag var där under min graviditet gick jag bara raka vägen in i väntrummet och satt mig ner, bläddrade i någon tidning innan jag blev hämtad av min barnmorska. Inga kölappar, ingen väntan i flera olika väntrum och helt gratis!
Mödravården i Sverige är helt fantastisk och Gratis! Tänk vad fantastiskt! Jag hade en helt underbar barnmorska under min graviditet och fick gå på en jättebra föräldrautbildning. Sen under förlossningen fick jag träffa tre underbara barnmorskor, en trevlig undersköterska och en barnmorskestudent. Jag har aldrig tidigare skrivit om min förlossning och tänker bara nämna att den var fantastisk men det mycket pga de fantastiska människorna som stöttade mig, badade mig, gav mig milkshake, höll mitt hår när jag kräktes, masserade mig, gav mig akupunktur, även hon som la kvaddlarna (tog ingen bedövning utan bara kvaddlar) ja alla dem har jag att tacka!

Nu idag var jag förbi MVC för första gången sen graviditets-resan. Det är precis som för 2 årsedan, bara att kliva in och sätta mig i soffan och vänta på att bli hämtad. En stund senare går jag därifrån med uppdaterat skydd och cellprov lämnat och ingen fråga om betalning eller sjukförsäkring!
Alla mina kvinnligavänner! Jag hoppas ni kikar förbi MVC ni oxå och lämnar det där cellprovet! Tjejer ett litet prov var tredje år är inte är så farligt då konsekvenserna av en oupptäckt förändring kan leda till väldiga tråkigheter. Jag nämner detta med erfarenhet av att själv haft en elakcellförändring som upptäcktes på en rutinkontroll för 5 årsedan...usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback