Samlade dikter...

Jag har ägt några samlade diktverk... men nu kan jag dem inte finna.
Jag anar att jag slängde dem i flytten.
I julkapp förra julen önskade jag mig en sak... Sonja Åkessons samlade dikter "Vitmans slav" eller något annat.
Nu sitter jag här hemma utan Sonja Åkesson, utan samlade dikter från andra poeter. Jag sitter här och längtar efter de skrivna orden som har en rytm, en melodi och en bit av själen.
Jag sitter här och funderar över dagen
funderar över veckan.
Känslor letar sig fram likt en bortglömd melodi gör sig påmind.
Något som sjungits så många gånger förr gör sig till känna.
Så välbekant hur kunde jag någonsin glömma?
En början och ett slut, helheten kan inte sjungas.
Väntan, väntan, det kommer komma.
Melodin kommer leta sig ur sin gömma
Väntan, väntan känslan kommer komma.
Leta sig fram från där känslor föds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback