Lät tårarna rulla på spårvagnen

Står på spårvagnen som ska ta mig hem. Tårarna rullar på kinden precis som regndropparna rullar längst rutan. Jag låter dem obekymrat färdas mot hakan för jag är inte ledsen. Tårarna kommer från lycka, från lättnad över de orden jag som sades i mitt öra. Det var mening som lyste av kärlek.
Det var ord som sa: Angelica jag vill ditt bästa, Angelica det här säger jag för att jag bryr mig om dig, Angelica jag önskar dig så mycket mera.
Det var ord från en av mina systrar.
Många i min omgivning vet om att jag försöker som fan för att få helvetet att gå ihop, jag sliter och glömmer bort mig själv.
Nu på väg hem kan jag inte göra mycket mera än låta tårarna fara sin korta färd över min kind. Imorgon när kinderna är torra kanske jag kan ta vara på den värme min syster gett mig över telefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback