Inte sovit

Inatt har jag haft svårt att sova. Maia-hunden vill ligga vid fotänden och inte på min arm som hon brukar, så inget mys för mig. Kan det kännas konstigare!?
Fram mot kl 3 vaknade jag av en hemsk dröm!
Jag drömde att min butikschef skulle fria till sin flickvän, allt var tok romantiskt och ringen var stor, dyr och vacker. Det var ett frieri som utåtsett inte går att misslyckas med. Men flickvännen svarade nej, följt av en förklaring att hon inte känner sig redo och att det finns så många platser i världen hon inte har besökt.
I min dröm blev min butikschef ledsen, deppig och nere gick han till jobbet. I fickan hade han asken med ringen och den brände! Väl framme på jobbet träffade han mig (jag är ju den enda tjejen i butiken) i rena farten föll han ner på knä och friade till mig. Jag höll på att tappa andan.
-Men vännen jag gillar dig men inte på det sättet, jag vill inte gifta mig med dig. svarade jag på hans spontana frieri-utfall.
Vansinnig blev han och började skrika att jag inte är välkommen mera, jag jobbar dagen ut sen så vill han aldrig mera se mig.
Chockad vaknade jag ur mig dröm. Det var skönt att den kändes så overklig. Mina kollegor är mina bröder, att det skulle uppstå någon romantik emellan oss skulle bara kännas konstigt. Kanske ska jag ändå se det som en bearbetning av verklighetens tankar? Jag kan inte sticka under stolen med att jag har endel söta kollegor men jag har insett att man ska inte "kacka i eget bo!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback