Flipperföräldrar

I brist på att veta vad jag skulle skriva om gick jag in på Sveriges största skvall... eller jag menar kvällstidning aftonbladet.se. Jag klickade vidare till den sida som heter Wendela och en av de första artiklarna som dör upp var den om Flipperföräldrar (läs artikel)
I den artikel stod det om den nya sortens föräldrar, ut med curlingföräldrar för nu kommer istället flipperföräldrar! Jag med min livliga fantasi såg framför mig föräldrar som skjuter ut barnen i en värld där det gäller att träffa targets, kastas runt bland bumpers och om det börjar gå åt fel håll så tiltar man världen så ungen rullar åt rätt håll, men tiltar du för mycket låser allt sig och ungen kommer rulla mellan dina händer...Snabbt ska det gå och det ska plockas många poäng på helst så få kulor/barn som möjligt, målet är att hamna på high score listan. Bli den där föräldern som skjuter ut sitt barn gång på gång i en värld som lurar av faror, ju längre barnet är kvar på banan desto högre poäng!
I artikeln beskrivs flipperföräldrar som en förälder som skjuter ut barnet varsamt... de har nog aldrig spelat flipper. Flipper är inget varsamt spel. Jag har spelat väldigt mycket flipper under min uppväxt och inte fan har jag skjutit ut kulan varsamt. Baaam! Ut med den bara!
Jag kan ändå förstå liknelsen.
Barnet skjuts ut i livet och senare fångar man upp de och skjuter ut igen. Det gäller att fånga barnet när den är på väg tillbaka och sen skjuta ut det igen åt rätt riktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback