Friskis=Sekt?

Jag har idag för första gången i mitt liv tränat gympa på friskis&svettis. Jag valde medel och tänkte att jag är väl ganska så där normal, lagom, mitt i mellan och medel.
Det var kul att se att det var alla olika sorters människor som kom till passet, eller jag menar alla olika sorters kvinnor. Den enda som skulle kunna tänkas vara en man var tränaren... Deltagarna var svarta, vita, gula, tjocka, smala, vältränade, rödhåriga, sjalbärare, korthåriga, äpplen, päronrumpor och så jag som då får representera den omotiverade. Det kändes som jag var den enda som inte riktigt kom igång.
Musiken sattes på och ledaren började göra massa rörelser, alla runt omkring mig härmade efter så jag gjorde det samma. Vissa gjorde armrörelser till som ledaren inte hade visat, det var armrörelser som var alldelse för avancerade för att passa medelpasset. Sen var det dags för situps, samma deltagare som gjort extra armrörelser gjorde dubbelt så många situps och när det var dags för armhävningar gjorde de på raka ben medans vi andra gjorde på knä. Nästa låt från stereon var latino-aktig, ledaren började skutta åt höger, ett, två, tre sen dutt med tå. Alla vi runt om hängde efter. Ett, två, tre, dutt med tå, sen samma sak fast åt vänster. Ledaren hade höga knän, armvifts tjejerna hade högre. Själv tänkte jag inte anstränga min kropp mer än nödvändigt, visst hade jag höga knän men jag kunde lyfta dem högre. Musiken från stereon ändrades, högre tempo och nu var det ner på golvet för fler situps, rygglyft och armhävningar. Jag orkade inte titta på de andra längre, nu fokuserade jag bara på ledaren. Klapp, klapp, "å ligg på mage" sa ledaren och vi andra gjorde som han sa. Klapp klapp igen och alla reste sig. Mer skutt åt sidan, tillbaka, skutt in mot mitten, skutt tillbaka. En, två, tre och kick, tillbaka, två, tre kick. Klapp-klapp, ny rörelse och denna gången med armviftningar.
Men vad nu? Hur gick detta till?
Utan att riktigt fattat hur så minsann lyfte jag knäna så högt jag orkade, hoppade hit och dit så bra som jag bara kan. Helt plötsligt hade jag blivit invigd utan min vetskap, jag hade blivit en friskis & svettis.
Mör och trött i kroppen gick jag efter avslutat pass fram till disken
"Hej jag ska ha ett sådant där formulär, ett medlemsformulär. Jag ska bli medlem"

Kommentarer
Postat av: Jessica

WOHOOO!!! Flera att sekt-jympa med!! hoppas att vi kan köra afron nästa tisdag sis! Puss!

2011-02-01 @ 22:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback