Vet inte hur jag tänkte...

Ibland vet jag inte hur jag tänker... jag vet inte hur jag tänkte när jag gifte mig, tror inte att jag tänkte. Den nya Angelica tänker lite lagom mycket. Jag har tänkt färdigt på min skilsmässa och jag har nu med mera förstånd förstått att det där med att gifta sig är bra onödigt. Jag har ju inga problem att tacka nej till frierier så framtida frierier kommer inte vara några problem att avfärda... om jag inte blir kär såklart. Kär är ju en av de sakerna jag lovat mig själv att inte bli. Det är mycket enklare att leva om jag inte är kär. Jag, dottern och vovven. Jag har fått höra att jag har en bubbla omkring mig där jag inte släpper in någon...
Jag kanske inte vill släppa in någon i bubblan men jag vet att det kommer komma en dag då jag istället kliver ur min bubbla inte behöver den något mera. För tillfället vill jag ha det enkelt och okomplicerat. "Hej hej, god dag, det här vill jag ha av dig, vad kan jag ge dig?"
Råkade ramla in i en butik idag och i rena farten köpte jag en jättesöt klänning. Väl hemma provar jag klänningen och ser att den hade passat jättefint att gifta sig i, rena rama prinsessklänningen! Spets å grejer! Kanske kan jag ge bort den till någon av mina bedårande systrar? De kanske ska gifta sig snart?
da dam da da... nej aldrig mera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback