Ljud i köket

Idag när jag kom hem ser jag hur myror letat sig in genom altandörren och går på ett fint led in i köket... det ser verkligen ut som på tecknadfilm när myrorna följer efter varandra och bildar en svart linje över golvet. Jag släpar fram dammsugaren och börjar ta död på de jävlarna! Jag lägger mig på knä och sliter av munstycket så jag ska kunna få tag i de små svarta krypen, helt inne i min mordiska dammsugnings brottning blir jag skrämd av ett ljud. Jag hoppar till och riktar dammsugarröret mot ljudets källa som visar sig vara ett barn. En grannunge har smugit sig in genom altandörren och vandrat rätt in i mitt kök!
-Har du godis? frågar barnet och efter honom skuttar det upp ett till barn.
-Va?! svarar jag med dammsugarröret riktat mot barnen. Jag stänger av dammsugaren och ser frågande på de två barnen.
-Har du godis som vi kan få? frågar barnen i kör.
-Va? Vadå godis? svarar jag med det bittra minnet av att jag faktiskt ställde upp och var någon sorts trevlig lektant igår.
-Ja, påskgodis att ge oss?
-Nej jag har inget godis till er och dessutom firar vi inte påsk, ni ska nog gå nu.
Barnen springer ut från köket och var snabbt genom altandörren, utanför på min gräsmatta gjorde de några konstiga språngvarv och viftade med sina godiskorgar i luften sen försvann de. Med dammsugaren fortfarande i handen går jag mot altandörren, ropar in hunden och stänger sen och extra noga kollar att dörren verkligen är låst... läskigt med barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback