pengar, pengar, pengar, alltid roligt i den fattiges värld

Nu om någonsin så känner jag av att jag inte är den som drar in stor kovan till familjen. Att vara den som tjänar minst i familjen sätter mig i den situationen att när det handlar om större inköp så måste jag ha min man med mig på samma idé/bana.
Även fast jag knappt spenderar några pengar på annat än nödvändigt ont så känner jag att jag inte kan köpa något som jag verkligen vill ha. Hade jag själv bara levt på min inkomst hade jag nog efter mitt leveende sparat ihop en hel del. Kanske om jag skär ner på en utgift så botar jag min osäkerhet över att jag faktiskt oxå ska kunna köpa mig något som ger mig glädje.
Nästan all studentliteratur har jag lånat på biblioteket. Boken som jag däremot köpte köpte jag begagnad. Jag röker inte. Jag dricker inte alkohol. Jag kan sluta äta godis. Jag kan sluta... eehh använda balsam?
Kan jag sälja något?
Har sålt en del på tradera och inkomsten är liten om man jämför med hur mkt tid man måste lägga på att fota grejer och svara på frågor, men jag ska göra mig av med lite skräp och kan ju lika gärna sälja det.
eller så kan jag helt enkelt bara köpa det jag vill ha och sluta oroa mig...

Kommentarer
Postat av: Zin

har inte ni delad ekonomi? köp va du vill!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback