radio i bilen

Jag och min syster åkte idag in till stan (ja det är det vi på Gotland kallar Visby)
Påvägen in lyssnade vi på radion och pratade. På P3 spelade de en sketch som för kortat var så här:
"-Har du sett hans nya tjej?
-Ja, hon som ser så liten ut, har konstiga tänder och rufsigt hår?
-Ja hon! Har du hört hur pipigt hon pratar?
-Nej!? Men jag tycker hon ser ut som en hamser
-Jag tycker hon ser ut som ett marsvin och sen så var jag tvungen att underhålla henne hela tiden.
-Ja typiskt marsvin. Tar man med sig sina husdjur till festen får man ju ta hand om dem."

Även fast sketchen var överdriven (hoppas jag) så finns det säkert de vänner som pratar med varandra liknande om sina vänners fickvänner/pojkvänner, alltså inte någon form av information utan bara onödigt snack. Värre så finns det nog dem som pratar om sina vänner på de sättet.
"De som pratar illa om andra i din närvaro pratar sannorlikt illa om dig i andras närvaro" är ett citat jag läst i en kalender och det är ett citat som jag tror det ligger mycket sanning bakom. Om en person pratar mycket om andra i din närvaro pratar säkert den personen om dig i andras närvaro. Ska förtydliga att jag skrev endast "pratar" för en person som pratar mycket om andra överhuvudtaget har kanske inte så mycket intressant att tillägga annat än om andra och om vad de gör, ser ut tycker eller tänker. "Har du hört! Han gjorde så och sen sa han så, alltså jag tycker det är så knäppt/sjukt/coolt/läskigt..."Det låter nästan som en sportkommentator!

Så nästa gång du (eller lik väl jag) börjar prata om vad "andra" tycker, säger, ser ut eller gör, tänk då "Detta säger mer om mig"

Vad tycker Angelica? Vad gör Angelica?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback